28 Ocak 2011 Cuma

FIRINDA SÜTLAÇ

Çocukluğumun tatlısıdır sütlaç... Annemin en çok yaptığı ve bizimde yemeye doyamadığımız bir lezzet...
                                                    (6 kase)



MALZEMELER:

1- 1 çay bardağı pirinç
2- 1 lt. süt
3- 1 yemek kaşığı tereyağ
4- 1 su bardağı şeker (daha tatlı sevenler için 1,5 su bardağı şeker)
5- 1 paket vanilya
6- 1 yemek kaşığı pirinç unu
7- 1 yumurta sarısı
8- yarım çay bardağı kuru üzüm

YAPILIŞI:

Kuru üzümleri bir gece önceden sıcak suda bekletelim. Pirinçleri yumuşayıncaya kadar bol suda haşlayalım. Bir tencereye sütü ve tereyağı ekleyelim, kaynayan süte süzdüğümüz pirinçleri ilave edip karıştırarak 5 dak. pişirelim. Bir kasede yumurta sarısı, pirinç unu ve 1 çay bardağı sütü (su da kullanabiliriz)  karıştırıp tencereye dökelim. Karıştırarak 5 dak. daha pişirdiğimiz karışımımıza şeker ve vanilyayı ekleyip  3-4 dak. daha pişirip ocağı kapatalım. Kuru üzümleri ekleyip ısıya dayanıklı kaselere alalım.
Fırın tepsisine kaseleri dizip tepsiye tabanını kaplayacak kadar su koyalım. 200 derecede sadece üstten ısı verecek şekilde fırınımızı ayarlayıp üzerleri kızarana kadar fırında tutalım.
Afiyet olsun:))

3 yorum:

  1. içinde üzüm daha önce hiç görmemiştim. Birde öyle deneyim.

    YanıtlaSil
  2. Kuru üzümleri sıcak suda ısladığımızda sabaha kadar su çekiyor ve çok lezzetli oluyor. Sütlü irmik tatlısı ya da fırınlamadığımız sütlaçta da deneyebilirsin. Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  3. bayılırım fırın sütlaca!ben de üzümlü duymamıştım ama sana güveniyorum, deneyeceğim. tuğbacığım bu arada çikolata topların burada efsane oldu:D Can bey yemedi ama biz bayıldık:D:D:D

    YanıtlaSil