30 Kasım 2010 Salı

FIRINDA MAKARNA

Evlendikten sonra yapmaya başladığım ve yemekten en çok keyif aldığım tat..
Bugün can dostum Güliz'le telefonda konuştum bana tarifleri nereden aldığımı sordu. Net bir cevabım yoktu. Bazen aileden dinliyorum bazen internetten bakıyorum ama kendi damak zevkimize göre değiştiriyorum. Hadi bakalım yeni bir lezzet...




MALZEMELER:

1- Yarım paket fırında makarna
2- Yarım litre süt
3- Tepeleme 2 çorba kaşığı un
4- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
5- Rendelenmiş kaşar peyniri
6- Tuz

İSTEĞE BAĞLI OLARAK İÇİNE:

1- Haşlanmış mısır
2- Dereotu

YAPILIŞI:

Makarnaları ve tuzu kaynayan suya atıp 10-12 dak. haşlayıp süzelim. İçine koyacağımız beşamel sos için bir kaba yağı ve unu koyup kavuralım 2-3 dakika yeterli üzerine yavaş yavaş sütü ekleyip sürekli karıştıralım yoksa topaklanabilir. Fırın tepsisine makarnayı, haşlanmış mısırı, dereotunu ve beşamel sosunu ekleyip karıştıralım. Üzerine kaşarı serpip 200 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kzarana kadar pişirin..
Ben kaşarı serpmeden önce biraz karabiber de ekiyorum..
Afiyet olsun:)) 

2 yorum:

  1. Fırında makarna yaptığımda hemen yemek istediğim için servis tabağına alıp fotoğraf çekecek sabrım yoktu.. Tepside fırının üzerindeki fotoğrafla idare edelim:))

    YanıtlaSil
  2. hahahaahah, tatlım sen iyi dayanmışsın :) biz dayanamıyoruz. çok lezzetli bir yemek.

    YanıtlaSil