15 Şubat 2011 Salı

TAHİNLİ UN KURABİYESİ

Eşim uzun zamandır tahinli un kurabiyesi istiyordu. Aslı'nın blogunda yayınladığı tarifi kullanmaya karar verdim. Tek kelimeyle muhteşem. Tahinli herhangi bir yiyeceği seviyorsanız mutlaka denemelisiniz.http://asligibisiyok.blogspot.com/search/label/Kurabiyeler adresiyle tarife Aslının blogundan da bakabilirsiniz.





MALZEMELER:

1- 1 su bardağı tahin
2- 1 su bardağı pudra şekeri
3- yarım paket margarin
4- yarım su bardağı sıvıyağ
5- 3,5 su bardağı un
6- kabartma tozu
7- üzeri için tuzsuz yerfıstığı

YAPILIŞI:

Tahini ve pudra şekerini bir kapta karıştırın, üzerine eritilmiş margarin ve sıvıyağı döküp karıştırmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun. Şekil verdiğiniz kurabiyeleri tepsiye yerleştirip ortasına parmağınızla bastırıp küçük bir çukur oluşturun. Çay tabağında 1 yemek kaşığı tahin ile 1 tatlı kaşığı pudra şekerini karıştırıp, bu çukurlara sürelim. Üzerine fıstıkları koyup 170-180 derecede 20 dak. pişirelim. Sıcakken kurabiyeleri ellerseniz dağılıyor. Kendi tepsisinde soğumasını bekleyin.
Afiyet olsun:))

4 yorum:

  1. pınar uyanık15 Şubat 2011 22:09

    çok güzel bir tat.. ben de yapıyorum ama dayanamayıp çoğunu kendim bitiriyordum.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. hhahahah afiyet olsun sizlere Tuğbacığım. :) figende bayılıyor buna.

    YanıtlaSil
  3. Pınar, 1 tane yiyeceğim deyip 5 tane yedim:))
    Kesinlikle nefis oluyor...
    Teşekkür ederim Aslı:)

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun tatlişkom. şimdi peynirli birşeyler deniyorum. Pınar labnenin yarışmasına katılacağım. gel beraber katılalım :)

    YanıtlaSil