19 Şubat 2011 Cumartesi

DİLME (YEŞİL MERCİMEKLİ PATLICAN YEMEĞİ)

Çukurova bölgesinden bir yemek tarifi daha vermek istiyorum ama annemden öğrenmedim. Tarsuslu olan, eski ev arkadaşım Gülistan'dan öğrendim. Canım dostum! çok güzel yemeklerini yedim:))



MALZEMELER:

1- 1 kg patlıcan
2- 1 su bardağı yeşil mercimek
3- 2 orta boy soğan
4- 5 diş sarımsak
5- 5 orta boy domates
6- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
7- karabiber ve tuz
8- 1 yemek kaşığı salça
9- kızartmalık yağ

(Adana ve civarında küçük top patlıcanlar yetişir eğer onlardan bulabilirseniz onunla nefis olur.
Benim gibi uzun patlıcanlarla yapacaksanız öncelikle ortadan ikiye bölmelisiniz.)

YAPILIŞI:

Patlıcanları çubuk şeklinde soyup ortadan ikiye böldüğümüz kısmından diğer ucuna doğru üst kısmında bir parmak kalınca kopmayacak şekilde dilimleyelim. Tuzlu suda 10 dak. kadar bekletip, kızartalım. (zeytinyağında kızarttım)  Patlıcanları çıkardığımız tabağın altına kağıt havlu serelim. Yağları süzüldükten sonra pişireceğimiz tencereye alalım.
Yeşil mercimekleri haşlayalım. Soğanları yemeklik doğrayıp 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile kavuralım üzerine salça, tuz, karabiber, doğradığımız domatesleri ve sarımsağı ekleyip 10 dak kadar pişirip haşlanmış mercimekleri ekleyelim. Hazırladığımız harcı patlıcan dilimlerinin arasına ve üzerine paylaştıralım. 1 su bardağı ılık su koyup 20-25 dak. pişirelim.
Afiyet olsun:))

1 yorum:

  1. Merhaba, Blogunu yeni keşfettim. Bir çırpıda da okuyuverdim :) Yeni evli bir bayanın yemek anlatımı dikkatimi çekti bende mayısta 2 yıllık evli olacağım :) Evet artık eskimişim :) Ama çalışmamdan dolayı değişik ve pratik tariflere çok ihtiyaç duyuyorum.
    Dilme isimli patlıcan yemeğinide ilk fırsatta deneyeceğim. .
    Sevgiler...

    YanıtlaSil