14 Aralık 2010 Salı

ELMALI KURABİYE

Aynur ablamlara elmalı kurabiye yapıp götürmüştüm. (Salihli yolunda acıkıp kurabiyelerin 6-7 tanesini yemiştik ama)
Kurabiyelerimi Aynur ablam çok beğenmişti, tarifini onun için yayınlıyorum:)))
                                                (48 tane)



HAMUR MALZEMELERİ:

1- 1 adet oda sıcaklığında bekletilmiş margarin
2- 1 adet yumurta
3- 1 çay bardağı süt
4- 1 çay bardağı şeker
5- 1 paket vanilya
6- 1 paket kabartma tozu
7- 5,5 su bardağı un

İÇ MALZEMELERİ:

1- 3 adet orta boy elma
2- 1 çay bardağı ceviz
3- 1 çay kaşığı tarçın
4- 3 çorba kaşığı şeker

YAPILIŞI:

Elmaları rendeleyip, şeker ve ceviz içini karıştırıp suyu çekene  kadar pişirip ocaktan aldıktan sonra tarçını ilave edip soğumaya bırakalım.
Margarin, yumurta, süt ve şekeri karıştıralım; daha sonra un, kabartma tozu, vanilyayı ilave edip yoğuralım.
Hamuru 6'ya bölüp herbirini 30 cm civarında açıp 8'e bölelim, harcı koyup yuvarlayalım.
Önce 160 derecede 20 dakika sonra 175 derecede pembeleşinceye kadar pişirelim.
Soğuyunca pudra şekeri serpip servis edelim..
Afiyet olsun:))
(Pudra şekerini servis yapacağınız zaman serperseniz, daha güzel bir görüntüsü oluyor) 

2 yorum:

  1. valla Tuğba ne diyim ben sana :) hiç yaptığım bir şeyi saymak aklıma gelmemişti. matematikçisin diye aklının bir köşesinde nümerik bir sayaç çalışıyor galiba :P sigara böreğini ben hep yanlış kesiyorum. orantılı olmuyor, seninkiler eminim tekdüze, yekpare olur. mucuk canım, ellerine sağık.

    YanıtlaSil
  2. Canım yaa, aslında sayma işine kardeşimin nişanında ikramlıkları ben hazırladığım da başladım, yaklaşık 50 kişi gelecekti. Eğer hamuru kaç parçaya bölersem yeter diye düşünürken buldum:)
    Yazmaya ise Mesutun iş arkadaşı Şefika hanım kaç tane olur bunlardan diye poğaçalarım için Mesuta sorduğunda karar verdim.
    Öpüyorum:)))

    YanıtlaSil