24 Kasım 2010 Çarşamba

MERCİMEK ÇORBASI

Çorba tariflerine çok sevdiğim bir arkadaşımın mercimek çorbası tarifi sorması ile başlamaya karar verdim hatta bugün mercimek çorbası yaptım ve fotoğrafladım.
(8 kişilik)



MALZEMELER:

1- 1 nescafe fincanı kırmızı mercimek
2- 2 adet havuç
3- 1 orta boy soğan
4- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
5- 1 yemek kaşığı tepeleme un
6- 1,5 litre su
7- baharat ve tuz

YAPILIŞI:

Soğanı doğrayıp pembeleşinceye kadar kavuralım, unu ekleyip 2 dakika daha kısık ateşte kavuralım.
Mercimek, havuç ve suyu ekleyip pişirelim. Ocağı kapattıktan sonra tuz (ben karabiber, pul biber ve nane de ekliyorum) ekleyip 1-2 dakika rondodan geçirelim, servise hazır.
Afiyet olsun:))

2 yorum:

  1. Eşim 8 kişilik olduğunu görünce: "Ooo biz 8 kişilik mi yiyoruz dedi?"
    Potansiyelimiz var ama tabii ki hayır:))
    Yarım ölçü kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Salçasız, kimyonsuz kötü olur gibi gelmişti, ama oldukça güzeldi. Bunuda öğrenmiş olduk :D

    YanıtlaSil