17 Şubat 2011 Perşembe

KUZU ETLİ AKKIZ (ŞEVKET-İ BOSTAN)

Şevket-i bostanı, eşimle Şirinceye gittiğimizde yediğimiz öğle yemeğinde tattım ve çok beğendim.
İlk şevket-i bostan aldığımızda zeytinyağlı yapmıştım fakat o tadı yakalayamadım. İkinci alışımız da  etli denedim ve inanılmaz lezzetli oldu. Şevket-i bostan bulursanız mutlaka denemelisiniz.







MALZEMELER:

1- yarım kg şevket-i bostan
2- 300 gr. kuzu kuşbaşı
3- 1 orta boy soğan
4- 3 yemek kaşığı zeytinyaği
5- 2 yemek kaşığı yoğurt
6- 1 yemek kaşığı un
7- yarım limon
8- 1,5 su bardağı sıcak su
9- karabiber, pulbiber ve tuz

YAPILIŞI:

Kuzu etini tencerede suyunu çekip rengi iyice değişinceye kadar pişirelim üzerine zeytinyağını döküp 5-6 dak kavurduktan sonra yemeklik doğranmış soğanları ilave edip 4-5 dakika daha kavurup; karabiber ve pulbiberi ekleyelim. Temizlediğimiz şevket-i bostanları, tuzu ve suyu ilave edip 30-35 dak. kısık ateşte pişirelim. Bir kasede yoğurdu, unu ve limon suyunu karıştırıp yemeğimize ekleyelim 8- 10 dak. daha kısık ateşte pişirdiğimiz yemeğimiz sunuma hazır.
Afiyet olsun:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder