2 Aralık 2010 Perşembe

ISPANAKLI POĞAÇA

Poğaça için birkaç denemeden sonra yengemin yardımıyla doğru poğaça yapımını buldum ve yayınlıyorum.
Dün akşam küçük bir misafirimiz vardı, ıspanaklı olduğu için biraz hayal kırıklığına uğradı... Miniklerin de seveceği şekilde içini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz..




MALZEMELER:

1- 4 su bardağı un
2- 1 çay bardağı sıvı yağ
3- 1 su bardağı ılık süt
4- 1 paket kuru maya 
5- 1 yumurta
6- 1 çay kaşığı tuz
7- 2 yemek kaşığı pekmez
8- çörekotu

İÇİNİN MALZEMELERİ:

1- 1 bağ ıspanak
2- 1 orta boy soğan
3- 2 yemek kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI:

Un ile kuru mayayı karıştırın içine tuz, yumurta, yağ ve sütü ekleyip yoğurun, sıcak bir yerde etrafını sarıp üstünü kapatıp mayalanmaya bırakın. İçini hazırlamak için 1 bağ ıspanağı ayıklayıp, yıkayıp, doğruyalım. Soğanı doğrayıp kavuralım üzerine ıspanakları atıp pişirelim isteğe göre pulbiber ve karabiber atabiliriz.
Aynı büyüklükte poğaçalar elde etmek için ben hamuru önce ikiye sonra herbir parçayı daha ikiye bölerek eşit büyüklükte hamurlar elde ediyorum. Herbir hamurun içine malzemeyi koyup kapatıyorum. Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyorum. (tepsiyi yıkamak çok kolaylaşıyor) Tepsiye dizdiğim poğaçaların üzerine pekmez sürüp çörek otu atıyorum. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişmeye hazır..
Afiyet olsun:))

1 yorum: