17 Aralık 2010 Cuma

ÇİÇEK DOLMASI

Aslında ilk tariflerimden birisi olacaktı nedense yayınlamayı hep erteledim. Unutmadan yayınlayayım:))
Zahmetli bir yemek özelliklede çiçeklerin içini temizlemek ama eşim o kadar çok seviyor ki bu sene 3 kez yaptım. 



MALZEMELER:

1- 20 tane kabak çiçeği
2- 1 çay bardağı pirinç
3- taze nane ve maydanoz
4- 1 adet orta boy soğan
5- 2-3 diş sarımsak
6- 2 orta boy soyulmuş domates
7- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
8- karabiber ve tuz

YAPILIŞI:

Önce çiçeklerin içindeki tohumsu kısmı ve dışındaki yeşil şeyleri temizleyip yıkayalım..
pirinci yıkadıktan sonra üzerine karabiber  ve yağı döküp beklemeye alalım..
maydanoz, nane, domates, soğan ve sarımsağı doğrayıp pirincin üzerine ekleyelim ve işte karıştırınca içimiz hazır..
çiçeklerin içine hazırladığımız içi doldurup çiçeğin dışta kalan parçalarını üstüne kapatalım.
Tencereye dizdiğimiz çiçeklerin 1-2 cm altında kalacak şekilde su ekleyip pişirelim.
Pişirme süresi olarak kendi damak tadınıza uygun süreyi bulmalısınız. Ben suyun tamamını çekene kadar pişiriyorum çünkü pirinçleri çok pişmiş seviyorum.
Afiyet olsun..
Son olarak seviyorsanız eğer benim yaptığım gibi dereotu ile süsleyebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder