29 Kasım 2010 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI ŞEVKETİBOSTAN


Hafta sonu Salihli de eşimin memleketindeydik. Salihlinin çok keyifle gezdiğim bir pazarı var. Oradan şevketibostan aldım. Kurban bayramında benim memleketim olan Adanadaydık ve kırmızı ete o kadar çok doyduk ki... Aslında kuzu etiyle yapılan şevketibostanı zeytinyağlı yaptım.. 


MALZEMELER:

1- 1 kg şevketibostan
2- 1 çay bardağı zeytinyağı
3- 2 orta boy soğan
4- yarım limon 
5- 1 yumurta sarısı
6- tuz ve karabiber
7- 4 su bardağı su

YAPILIŞI:

Soğanları doğrayıp zeytinyağı ile düdüklü tencere de kavuralım. Şevketibostanları doğrayıp  tencereye koyalım üzerine suyu ekleyip düdüklü tencere de 25 dak. pişirelim.(Eğer normal tencere de yapacaksak 1 saat pişirelim) bir kasede yumurta sarısının üzerine yarım limonu sıkıp yavaş yavaş tencereye ekleyelim tuz ve karabiberi ekleyip 5 dak. daha pişirince yemeğimiz servise hazır
Afiyet olsun:))

1 yorum:

  1. İtiraf etmeliyim ki pek sevmedim..
    Bence içine 300 gram kuzu etini rengi değişinceye kadar kavurup şevketibostanlarla berabar düdüklüye koyun..

    YanıtlaSil